Äntligen i Polen

Nu har jag tillbringar en halv dag i vårt grannland Polen. Det jag hittills har sett är att det faktiskt är väldigt lika Sverige på ett sätt men ändå så olika. Hur det ser ut och standarden på hus och bilar liknar mycket Sverige men samtidigt ser människorna olika ut och nu på hösten/vintern luktar det karakteristiskt av stenkol som eldas för uppvärmning av hus. Samma lukt känner jag igen från Zakopane som jag besökte för ett par år sedan.



Efter en arbetssam dag med min kund i Polen ligger jag nu på hotellrummet och återhämtar mig efter några tuffa timmar med att lära känna min kund. Det känns konstigt att komma hit som leverantör och träffa dessa människor för första gången. Båda jag och dom är trevande i ett försök att förstå och lära känna varandra. Min strategi var att snabbt ta kommandot och inte lämna något åt slumpen. Ta initiativ och kommando direkt och det verkar fungera. Dom var från en början försiktiga och trevande men efter några timmar i samma rum tror jag att vi fann varandra på ett bra sätt och nu finns det möjlighet till utveckling. 

Det är facinerande att se hur en grupp av människor efter ett tag kan komma överens om saker som verkade omöjliga i början och i slutet av mötet verkade självklart.

Efter detta första möte känns det bra inför morgondagen. Det är fantastiskt kul att träffa nya människor. Nu måste jag ta hand om alla mail som kommit in under dagen, ca 20 st som behöver i snitt 5 minuter. Om jag inte gör det nu så blir det dubbelt upp i morgon så det är lika bra att sätta fart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rummet ser lyxigt ut. Så var det det här med mailen igen, stressa inte upp dig. Nu ska jag gå ut med djuren.

2008-11-17 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0