Äntlligen hemma ....

Nu är det Fredag och jag har just kommit hem efter en hektisk vecka. På flyget hem träffade jag en kompis från Piteå som jag absolut inte förväntade mig att träffa, Urban. Vilken överaskning. Han var också på tjänsteresa så vi passade på att prata om allt möjligt. Det är en chans på en miljon att träffas på det sättet, kul.

Nu ska jag bara ta det lungt i helgen, städa blir det förstås och tvätta. Är man inte hemma på veckorna blir att göra detta på helgen istället. 

Vi får förmodligen lite besök i morgon och får bjuda på kaffe och kanske hinner vi gå en sväng på centrum och kanske få lite julstämning, en månad kvar.

Jag har nu rest runt och träffat mycket med människor senaste tiden och jag blir fascinerad över hur möten mellan människor gör skillnad. I mitt jobb skickas det fantastiskt mycket e-post och då missar vi en dimension av relationen. Den viktigaste mötet sker mellan människor, sedan kommer telefonen och sist e-post. Det 10 e-postmeddelanden åstakommer kan lösas direkt i ett samtal och att samtidigt se den man pratar med och se hur han/hon reagerar ger denna extra dimension som gör att vi skapar relationer som har betydelse.

Det bästa med det jobb jag har är just möjligheten att träffa människor och bygga relationer.  Det som också är intressant är att det vi bygger upp i relationsväg mellan människor mycket snabbt kan raseras och det tar lång tid att återskapa den relationen.

Bry er om varandra och nu behöver vi detta extra mycket. Det är mörkt och kallt, allt känns jobbigt och vi måste ta vara på de små tillfällen som finns att hitta en ljuspunkt i vardagen. Krama den du tycker om. Var possitiv och ge värme och glädje får får du detsamma tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0