Snöstorm

Hundarna vill inte gå ut, det har vi aldrig varit med om. Normalt gillar hundarna snö, speciellt Z. Ikväll var jag ut en sväng i snöstormen och dom ville inte gå ut. Jag fick gå först och sedan kom dom med. Ute i stormen var det ibland snödrivor och ibland barmark. Dom hade svårt att hitta en plats att göra sina behov på, till slut var det klart och det var sedan full fart mot dörren igen.

Ikväll är det storm ute, ca 2 dm snö sedan tidigare och kanske 2-3 dm i natt, kul att se hur det ser ut i morgon. I Piteå är det ca 1 dm så vi har mer för en gångs skull.

Tänk vad snö kan påverka oss, idag var hela familjen på bra humör och det breodde på snön. När allt blir vitt blir vi glada, speciellt om det tidigare var så att det finns massa trevliga minnen i damband med snö. Våren är bäst men första snön är alltid kul.

Idag har jag varit ute och jobbat med ved och annat hos min far. Det behövdes lite extra hjälp med att bära undan lite nu när vintern kommer. Plogen till traktorn skulle också monteras. Det är kul att vara ute och göra nytta och jobba med kroppen, nu när vi bor i lägenhet behöver vi komma iväg och jobba lite ibland.

Nu har vi bott i stan under några månader. Från början kändes det trång att bo i lägenhet när vi var vana med hus men efter att se alla fördelar med att bo i stan så går det bra. Igår var vi på bio och det var bara att gå till bion och sedan hem, den lyxen hade vi inte tidigare.
Norrtälje är lagom stort, något större vill jag inte ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0