Min första miljon är nu klar

Jag har sedan jag fyllde 20 år sparat till en privat pension. Allmän persion, ITPK och privat persion, allt detta i ca 20år har nu blivit 1.000.000kr. Allt detta framgår av det oranga kuvertet som kom i brevlådan i veckan. Av denna miljon så har jag sparat 750.000kr och värdeökningen är 250.000kr. Tack Sverige för att du hjälpt mig spara till detta. Hade jag sparat detta själv hade det aldrig blivit så mycket, jag hade förmodligen handlat upp mycket av pengarna. Nu får jag ju inte använda dessa pengar nu utan de ska användas senare, om ca 25 år. Därför kanske man inte ska kalla sig för miljonär bara för att man har dessa pengar. Jag ska alltså jobba i 25 år till och har jobbat i 20 år, inte ens hälften. Va läskigt att tänka så.

Det är kanske inte OK att skriva om pengar på detta sätter tycker nog någon av er men det bryr jag mig inte om, jag tyckte det var en kul grej.

Just nu har jag lite träningsverk och fortfarande ömmande fingertoppar på vänster hand. Sedan jag skrev sist har jag simmar 500 meter, fått massage, tränat Karate, varit på gymmet, övat på min ukulele och gått minst 1 timme om dagen i raska promenader. Detta gör jag för att göra av med överskottsenergi så jag inte går resten av familjen på nerverna. Problemet är bara att aktivitet skapar mer energi som jag då måste göra mig av med. Är detta en ond eller god cirkel? Jag tycker bara att det inte känns bra att sitta inne varje kväll utan att göra något. Det betyder inte att jag kritiserar dom som gör så, man får göra som man vill. Jag känner bara att jag inte vill göra det.

Mitt uppträdande på 40-års festen som Ukulelespelare gick utmärkt. Jag spelade inte så falskt och nästan rätt ackord genom hela låten, K spelade gitarr och det lät riktigt bra, allt enligt de som lyssnade. Jag fick till och med beröm men det kan man ge för att man ska bli glad, inte för att det lät bra. Det var i alla fall en musiklärare på plats som gav mig tips på hur jag ska komma vidare. Nu är det bara att öva mer och det gör jag. Därför blåsor och ömmande fingertoppar.

Nästa vecka ska jag till Göteborg igen. Då slipper jag sitta hemma varje dag och jobba och kommer ut i verkligheten. Det ska vara balans mellan resor och inte resor. Nu börjar jag bli less på inte resor så resan till Göteborg kommer bli kul.

Jag fick dessutom ett erbjudande om att åka på en dykresa till Röda havet i augusti. Den resan kan bli mycket kul men jag vet inte om det passar att åka då, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0