Nytt år igen

Nu har nog alla börjat jobba igen som vanligt. Jag hoppas helgerna varit bra för dig, det har varit bra för mig i alla fall. Det nya året går att vi alltid tänker på hur snabbt tiden går. Det kan ibland kännas både jobbit och kul men det är något vi inte kan göra någor åt i alla fall.



Många har nyårslöften att hålla sig till. Själv har jag inte gett något löfte men som alltid ska jag försöka bättra mig på alla de områden som inte är så bra. Det blir en lång lista att skriva upp men det är omöjligt att göra allt. Hoppas att jag klarar något i alla fall.

Det som känns viktigast är i alla fall släkt och vänner, att bry sig om mer och försöka göra andra glada. Jag hoppas att jag kan göra det bättre detta året.

Annat som kan vara bra är att tänka på vår miljö och inte handla onödiga saker, problemet är bara att att vi samtidigt ska handla för att inte konjunkturen ska sjunka för lågt. det är faktiskt vi som är mellan 40-60 som bidrar mest, om man har jobb och tjänar pengar som kan spenderas förstås. Det jag försöker tänka på är att spendera måttligt och gärna lokala produkter så mycket det går. I julklapp blev det marshallhållare i smide till hela släkten som var lokalt producerade i Roslagen. Det känndes i alla fall bra. Jag tror ändå att vi ska hålla igen lite med shoppandet så det är kanske läge att detta blir mitt nyårslöfte, tyvärr har det redan spruckit lite eftersom jag handlat lite onädiga saker redan. Jag kanske skriver om detta när det händer igen. T.ex. nyårsraketerna, hur viktiga var dom igentligen. Det blir nog sista gången, kanske.

Nu ska vi se framåt och inte vara så negativa, fördelen med nytt år är ju just att du kan göra detta året till det bästa hittills.

Lycka till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0