Middag idag igen

Det jobbigaste som händer när man kommer hem efter en dag på jobbet är ofta att hitta på någon att äta till familjen. Samma sak idag, vad ska det bli.

Mitt tips är att skaffa en matlagningsbok för enklare middagar och låt fantasin flöda. Problemet är att det som man då vill laga inte finns i kylen eller frysen. Jag har en lösning till detta men jag har sökt på internet men inte hittat någon ännu. Jag vill ha ett dataprogram där jag kan mata in vilken mat som jag har hemma och sedan söker programmet igenom vilka recept som har dessa ingridienser. Perfekt, det visar sig att det finns 3 recept (om man har mer är 5 råvaror hemma kanske) och då är det bara att välja.

Idag gjorde jag detta och kom fram till att jag nästan hada alla ingridienser till kyckling med curry och ris. Detta kom ur mitt huvud och inte ett dataprogram. Jag hade kyckling, ris, grädde och lite kryddor (curry).

Nu måste jag ta fram grädden och göra currysåsen och ladda kastullen med ris, snart är det middag. Synd att S inte är hemma ikväll för att smaka på denna delikatess.

Lycka till med din middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0