Äntligen

Nu har jag haft mina två hektiska månader med jobbet där extremt mycket resor och hotellnätter avklarats, med blandat resultat, en missad flygresa men jag är nöjd. Jag är kändis på det lokala taxibolaget, S känner fortfarande igen mig men blir förvånad när jag är hemma, kunder har slutat ringa på min fasta telefon, endast mobilen ringer. Dessutom har jag långa kortfakturor på resor, hotell och matkostnader att redovisa.

Dessutom har vi haft snöstorm så det har varit fullt upp. Tidigare i veckan skulle jag ha besök av en kollega från Holland men han kom inte fram till Arlanda, snökaoset var maximalt. Bussarna gick inte och inget fungerade i de allmänna transporterna. 20 timmar för sent kom han och vi kunde genomföra de aktiviteter som var planerade. Vi var i Stockholm och Uppsala under två dagar med Boulle-tävling på kvällen med lite kunder. Eftersom vi tar våra jobb på allvar så lät vi kunderna vinna. ;-)

Nu känns det bra, månaden är snart över och alla aktiviteter är nu slut. Endast lite småsaker är kvar att göra förutom Julfesten i Leiden i Holland om ett par veckor. Om du är i Holland någon gång så rekommenderar jag Leiden, det är än mycket fin lite stad med gamla hus och många kanaler. Det finns också många små trevliga resturanger överallt. Det är också en studentstad med många ungommar överallt. I Holland kan alla prata engelska så det är mycket enkelt att göra sig förstådd.

Ikväll när jag äntligen är hemma så är S borta. Vi ses väl till helgen kanske.

Snart kommer Julen, det kan ingen missa. Ikväll när jag gick en sväng med hundarna så såg jag att man sätter upp julbelysning ovanför gågatan och det är fullt upp med att iordningsställa skyltfönster. Jag tror inte att jag har någon större lust att fira jul i år men det brukar kännas bättre närmare helgerna. Hystering med paket känns inte bra tycker jag, kanske får det bli en annurlunda jul istället. Eftersom jag fylle 40 i höst så känns det som om det räcker med firande. Jag ser fram emot en lugn och fridfull jul men familjen och vänner.

Idag monterades alla rutor ner på vårt räcke i Stugan i Piteå. Eftersom dom hade slarvat med fasningen av alla rutor så reklammerade jag detta. Dom lyssnade och monterade nu ner alla 25 rutor som ska lämnas till glasmästaren för slipning av kanterna. Det kändes först inte bra när vi såg hur det var gjort men efter att ha pratat med leverantören och vi dessutom inte betal allt ännu så har hoppet kommit åter. Snart ska allt vara klart. Det enda som kvarstår är nu lite lister som ska monteras nästa år. Vilket projekt, vi har byggt ett hus själva, vem kunde tro det.

Se bild på huset längre ner i tidigare bloggar.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

En riktig Bloggare! Tja varför inte? Du skriver ju riktigt bra! (Nej, jag är inte förvånad!) Glöm inte att andas emellanåt...

2008-11-27 @ 21:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0