Fredag ........

Äntligen är det fredag, nu kan man vila upp sig inför nästa vecka, I helgen blir det städa och damma av kostymen. Polenresan nästa vecka blir som jag anade, en resa i kostym och slips. Dresskoden för "business" i Polen tillåter nog inte något annat. Det är skillnad i Norden. Det är många år sedan det skulle vara slips och det är bra.¨

Ähh.... varför skriva detta i en Blogg. jag fattar inte. Vad ska man skriva och hur ska man göra det för att det ska bli bra - inte någon aning. Kanske för att jag inte har något att skriva.......

När jag startade denna blogg för ett par dagar sedan var jag skeptisk. Varför dela med sig av livet på internet. Någon man känner kan läsa detta eller kanske arbetsgivaren, då kanske man förslorar sitt jobb. Vem vet........

Hur var det nu, i snitt sitter vi svenskar 17 timmar framför datorn varje vecka i hemmet, jag hoppas det inräknat de timmar som vi sitter framför datorn i jobbet också för annars är det illa. När ska vi ungås? Vad gjorde vi förr när datorn inte fanns. Minns inte men vi ungicks mer då antar jag. Min son blir irriterad på mig när jag tycker han ska sitta mindre framför datorn och umgås med sina kompisar istället. Han umgås ju med dom över nätet, förmodligen helt naturligt för hans generation. Ikväll umgås han med sina kompisar i stora staden men det känns inte helt bra heller men så känner kanske föräldrar när barnen är på väg att bli stora och inte har så stor behov av oss längre.

Nä nu är det dax med lite umgånge så jag slutar här ....... barnfri kväll.


Kommentarer
Postat av: karin sandlund

Jaha du! Min son en bloggare.... men det kunde ha varit mycket värre/det blir kul att läsa vad du gör och hur du tänker, för det är ju så att när barnen blir vuxna så kanske man inte känner varandra så bra! Alla har sitt liv att leva och man har andra man delar tankar och liv med. Jag hoppas att du får det trevligt i Polen och att et blir en givande erfarenhet- det här med bloggen alltså! Jag måste kanske pova jag med- om jag törs! Kram från Mamma K

2008-11-16 @ 21:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0