Var är bilen

I morse vaknade vi efter stormens härjningar. Alla bussar i hela kommunen var inställda så S tog bilen med kollega till jobbet. Bra val? Dom kom i alla fall fram.

Jag tänkte skotta fram vår bil som står parkerad på gatan men det var inte så lätt. Det var en hög vall med snö bakom bilen och efter ca 30 minuter så gav jag upp. Bilen blev framskottad men nu väntar jag på plogbilen som får ta bort högen. Det har snöat ca 30-40 cm sedan igår och dessutom blost hårt.



Det är bra att jag inte behöver åka någonstans idag. Det var först meningen att jag skulle till Göteborg igen men jag tyckte inte det var ett bra alternativ. Arlanda har haft svårigheter sedan i går kväll med att förflytta folk dessutom. SJ har ett havererat bokningssystem så det känns bra att stanna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0