Första styrelsemötet

Ikväll hade vi första styrelsemötet i Brf. Vilan, jag är ordförande. Det känns kul och nu gäller det bara att komma igång med arbetet med att driva och förvalta denna bostadsrättsförening. Vi har 126 lägenheter och 11 lokaler.

Att jobba i en styrelse betyder att vi ska se till att saker blir gjorda och att vi ska se till att det finns rutiner för allt som t.ex. vattenläckor på nätterna till att någon ansvarar för gräsklippning och att husen sköts och underhålls. En mycket viktig uppgift är att se till att kostander för uppvärmning och el hålls ner så mycket som möjligt. Det handlar också om att se till att säkerheten fungerar, brandskydd och inbrottssäkerhet mm.

Som ordförande så ska jag se till att arbetet fungerar och jag är också den som anvarar för att rutiner på styrelsemöten fungerar och att allt dokumenteras, till min hjälp har jag styrelsen. Alla i styrelsen är ansvarige för verksamheten.

Det var ca 20 år sedan jag var med i styrelsen som ordförende i Piteå. Då hade jag inte någon erfarenhet alls men det fungerade ändå.

Just nu är vi inne i processen kring Energideklarationer, det känns som mitt specialområde, kul!

Det som är mindre kul är att ta hand om klagomål, speciellt det som berör störande grannar och högljudda fester på helgerna. Det finns en tjusning i det också förstås men det är inte alltid lätt. 

Nu är det dax att sova, sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0