Förkylning

Det är typiskt, nu har jag blivit förkyld och fått ont i halsen. Alltid kommer det olägligt men sånt är livet.

Jag har nu åkt till Göteborg för tre nätter på Scadic och jobb. Det är inte kul att samtidigt vara krasslig men jag är inte så sjuk så jag stannar hemma. För ett par år sedan var jag i göteborg veckan före jul, jag fick influensa under tiden jag var kursledare och sista natten på hotellet var hemskt. Jag tog mig inte ur sängen på morgonen, fick beställa upp frokust till rummet. Jag fick dessutom ställa in sista dagen och sedan ta mig till tåget. Det var inte kul, supersjuk med feber på tåget i 3 timmar och sedan taxi hem. Jag blev sängliggande hela julhelgen och var inte på fötterna förrän frammåt 13-dagen. Ska man få influensa så rekommenderar jag inte att vara bortrest. 

Resan hit gick bra, tåget höll tiden och det var inga förseningar men internet fungerade inte. Mer än hälften av gångerna jag åker tåg så är det något som inte fungerar som det ska, förseningar eller tekniska problem av någon typ, ändå är tåget ofta fullt. Det är dessutom bättre för miljön än flyget.

Nu ska jag vila och vänta in min kollega som koller sent i kväll. Det blir lite mat när han kommer och så laddar vi inför morgondagen.

När jag åkte från Stockholm var det vinter, efter hanva sträckan var det mycket med vinter men nu är det vår. Det är varmare och någon snö finns det inte. Sverige är fantastiskt, eller hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0