Karate och Simulator

Nu ikväll var jag och tränade Karate med Norrtälje Karateklubb. Jag tänkte att jag skulle göra någon aktivitet under veckorna när jag är hemma. Eftersom det inte finns någon Tai Kwando klubb i Norrtälje så blir det Karate. En gång i veckan under våren och så får vi se vad som händer.

Det var riktigt kul, inte lika mycket med kondtion och styrka som jag hade trott utan fokus ligger på koordination och träna in Kator, rörelsemönster inom Karate. Jag blev ändå svettig, lite av styrkan finns ändå kvar sedan tidigare, det var inte några problem med 30 benböj och 20 armhävningar på knogarna. För ett år sedan klarade jag i alla fall inte 20 armhävningar, det är iofs inte så många men ändå.

Jag har också fått min helikoptersimulator jag beställt. Nu ska jag med datorn hjälp lära mig flyga, om det går bra och jag lär mig att flyga utan att krasha så kanske jag slår till med en riktig men jag vill se om jag kan först.



Det går faktiskt att träna i datorn, simulatorn består av ett program likt vanligt flygsimulatorn från Microsoft men denna är anpassad för R/C och det följer med en sändare, lika som den riktiga man flyger med. Det är väldigt realistisk att flyga säger dom som vet. Kan man flyga i simulatorn kan man det i verkligheten. 

Nu är der bara att träna .......

Idag blev det skridskoåkning på lunchen med hundarna, vi åkte/sprang ca 2 km på lommarn och det tog allt som allt ca 1 timme. Perfekt träning och hundarna sover hela eftermiddagen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0