Ömmande kroppsdelar

Jag har ont lite överallt just nu men jag klagar inte, jag bara konstaterar att det märks när kroppen fått börja göra nytta igen. Idag har jag jobbat som vanligt, sittande i köket och pratar med kunder, svarar på e-post och funderar ut smarta saker (hoppas jag). Det är inte så fysiskt ansträngande som du förstår.

Jag vill att kroppen ska jobba lite och då gick jag till gymmet efter middan. Det blev en timme på löpbandet, roddmaskinen och sedan trampcykel plus lite lyft av skrot. När detta var klart blev det en kvällspromenad med hundarna som vanligt.

Detta är resultatet av timmen på gymmet: 
Max Heart Rate: 153 (82% av maxpuls)
Medelpuls: 131 slag per minut (70% av maxpuls)
Förbrukad energi: 476 kcal

Maxpulsen räknas ut genom att dra ålder från 220 = 220 - 40 = 180 slag per minut (teoretiskt)

Som du kanske förstår så har jag använt mig av en pulsklocka.

När jag nu sedan kommit hem, duschat och druckit vatten så tog jag fram min Ukulele och började träna. Jag ska göra mitt första framträdande på lördag. Det blir att spela melodin till "Här kommer Pippi Långstrump" på en 40-års fest, det blir spännande. Det är inte så svårt, 4 olika ackord bara. Jag övade även på "Jag må hon leva" för säkerhets skull. Jag gör ju faktiskt min debut som fest-spelare i helgen så jag tar det på stort allvar, jag återkommer med resultatet.

Mina kroppsdelar som ömmar mest just nu är alltså fingerspetsarna på vänster hand, insidan på mina lår och matta armar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0