Götet

Denna vecka kommer jag först vara i Göteborgstrakten i två dagar och sedan i Leiden, Holland.

Måndagen började med att jag checkade in som vanligt på planet från Bromma till Landvetter. När vi sitter i planet och strax ska lyfta så får vi meddelandet att något tekniskt fel, förmodligen en givare, som gör att planet inte kan lyfta. Teknikerna ska titta på felet och vi ska snart få besked om och när vi kommer iväg. För att hjälpa oss att inte deppa ihjäl oss så meddelar piloten att dom går detta för vår säkerhet, dom vill ju inte att något ska hända med oss. Tack för det!

Efter ca 30 minuter konstaterar teknikerna att det inte var det felet och att nu ska man söka vidare. Vi får inte vara kvar. Alla får lämna planet och återvända till ankomsthallen med en värdecheck på 60 kronor att handla för i resturangen. Tack igen, en kanelbulle och en kaffe latte kostar 58kr.

Nu börjar jag bli lite orolig eftersom jag ska träffa en kund i Smögen vid lunch så jag bokar snabbt en ny biljett till Trollhättan Airport. Planet ska lyfta 10.10, klockan är nu 10.00 med eftersom även detta plan är lite försenat så hinner jag precis. När jag sitter på planet kommer jag plötsligt ihåg att jag har checkat in mitt bagage på planet till Landvetter tidigare på morgonen. Tro det eller ej men min väska kommer fram med mig i Trollhättan 50 minuter senare. Det var snabbt jobbat.

En timme försenad till kunden och jobb fram till 19.00 i Smögen, en bra start på en vecka som bara kan bli bättre.

I morgon flyger jag till AMS och nu vill jag bara att allt ska fungera utan problem och förseningar. Holland, here I come.

Förresten, jag har inte träningsverk från helgens skridskoåkande, vad kan det bero på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0