Långfärdsskridskor

Vilka fantastiska isar ...... Både igår och idag har jag åkt på mina nya långfärdsskridskor på sjön Lommaren i Norrtälje. Fördelen med denna sjö är att den är säker att åka på nu. Det tar ca 1 timme att åka fram och tillbaka över sjön och för mig räcker det bra. Det är första gången jag åker på 20 år, förra gången var det runt Fårön i Piteå med U. Jag hade då dålig utrustning som gjorde att jag inte ville fortsätta. Nu har jag köpt pjäxor som passar båda skidor och skridskor, mycket praktiskt.

 

Det som är bra är att det känns i kroppen att detta är en allsidig träning. Jag åkte med stavar så jag kund alternera min åkning mellan ben och armar. Bättre träning är nog svårt att få, kanske simmning hamnar i samma klass.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hej, är den gröna linjen ditt GPS-spår?

/Kalle

2009-01-26 @ 21:28:39
Postat av: Johan

Japp, det är den linje jag åkte.

2009-01-27 @ 08:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0