Ukulele rockar!

Jag har fått en Ukulele av U i Piteå! Jag blev jätteglad. Vilken överaskning.

Det började med att jag och U satt och spelade lite och så fick jag den! Anledningen ska ha varit att U tyckte att jag har viss talang. Nu har jag stämmt den via en hemsida på Internet och spelat i timmar, nästan så jag fått blåsor på fingertopparna.  



Det är den ljusblå som jag har. Det blev mycket lättare när den blivit stämmd. Jag har dessutom beställt en bok med Ukulele sånger som jag ska lära mig, plektrum och så följer det med en CD och en DVD så jag kan gå en kurs.

Jag har fram till nu spelat och sjungit olika låtar och lärt mig ca 10 olika ackord.

Jag kan kanske uppträda så småningom om jag tränar tillräckligt.

Vem vill ha ett uppträdande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0