Vackra Tönsberg

Hejsan!

Här kommer en liten hälsning från mig. Tyvärr blir det inte så ofta nu men jag ska försöka skriva lite när jag är ute och reser.

Nu är jag i Tönsberg i Norge. Förra gången jag var här var det 50cm med snö och det var inte så trevligt. Dom jag besökte var det inte något fel på men vädret var inte det bästa.



Strandpromenaden är fantastisk med pubar, resturanger och en fantastisk utsikt över vattnet.



I hamnen ligger fina båtar och fartyg och vi hade tur att se en vän till vår kund i Tönsberg som har en fin ribbåt. Den kostar 1.200.000 norska kronor. Vi tog en sväng i det fina vädret. Denna båt gör ca 50 knop utan problem och klarar vågor på 4 meter. Den drar bara 40 liter diesel i timmen, endast 370 hk. En ganska lagom båt för mig tycker jag.



Nu ska jag vara vänta på mitt bagage som är lite sent från Stockholm.

Här kommer en till bild från taket på hotellet.



God natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0